PENTRU CIRCULATIA IN TRAFIC NATIONAL SI INTERNATIONAL DE LINIE CU AUTOVEHICULE desfasurat de SC APETRANS SRL Botosani

 

1. Aplicabilitatea acestor conditii

1.1 Calatorul se obliga sa respecte Conditiile Generale de Transport parte integranta a contractului de transport, conditii afisate pe site-ul societatii (www.apetrans.ro), la sediul agentiilor vanzatoare si care pot fi obtinute gratuit, la cerere, la eliberarea biletului de calatorie. Calatorul se obliga sa respecte si sa cunoasca prevederile in vigoare ale legislatiei privind transporturile din Romania si a celorlalte state prin care calatoreste.

1.2. Calatorul se obliga sa respecte prevederile tarilor tranzitate, referitoare la documentele de intrare / iesire, prevederile vamale, financiare si administrative, referitoare la persoana sa sau la bagajele sale.

Transportatorul si agentii sai nu-si asuma nici o responsabilitate in cazul in care un pasager nu respecta prevederile mai sus mentionate.

1.3. Daca unul sau mai multi calatori sunt retinuti si debarcati in frontiera pentru motive referitoare la formalitatile de trecere a frontierei, bagaje ilicite sau ilegale, si timpul de rezolvare al problemelor depaseste 60 minute, autocarul isi va continua calatoria dupa consumarea celor 60 min. Daca debarcarea sau retinerea unuia sau mai multor calatori pentru motive de bagaje ilicite sau ilegale are loc pe parcursul unei curse interne si depaseste 30 de minute autocarul isi va continua calatoria dupa consumarea celor 30 de minute.

1.4. Rezervarea locului sau obtinerea biletului de calatorie confirma insusirea si recunoasterea de catre titular a Conditiilor Generale de Transport.

 

2. Bilete / Valabilitate / Rezervari

2.1. Calatorul trebuie sa-si comande din timp locul, prin rezervarea acestuia.

2.2. Calatorul trebuie sa indice un numar de telefon la care poate fi contactat pentru confirmarea rezervarii. In cazul in care calatorul nu poate fi contactat (nu raspunde  sau are telefonul inchis) pentru confirmarea rezervarii agentia vanzatoare are dreptul sa anuleze rezervarea.

2.3. Locul pentru care s-a confirmat rezervarea trebuie achitat de calator pana cel tarziu cu 24 h inainte de data si ora de plecare a cursei, in cadrul programului de lucru al agentiei vanzatoare.

2.4. Neachitarea biletului in termenul mentionat  da dreptul agentiei vanzatoare sa anuleze rezervarea.

2.5. Locurile se atribuie in ordinea solicitarilor de confirmare si in limita locurilor disponibile.

2.6. Calatorul este acceptat la transport numai daca este in posesia unui bilet de calatorie corespunzator, pentru care a achitat integral costul acestuia.

2.7. Calatorul are obligatia sa pastreze asupra sa biletul de calatorie pe intreaga durata a cursei  si trebuie sa-l prezinte pentru verificare oricand este solicitat de catre personalul de serviciu al societatii sau organelor de control.

2.8. Biletul deteriorat, modificat sau cu data si ora  plecarii expirata nu este valabil iar detinatorul va fi exclus de la transport.

2.9. Pretul biletului este cel stabilit de societate la data eliberarii si se achita in lei .

2.10. Ofertele si reducerile efectuate de societatea noastra se aplica persoanelor care isi achita biletele anticipat in numerar si nu se cumuleaza cu alte reduceri.

2.11. Ofertele online sunt in limita unui loc si valabile doar online.

2.12. Rezervarile pentru intoarcere la biletele dus/intors se fac inainte cu cel putin 5 zile.

2.13.Calatorii cu  bilete speciale de calatorie (Veterani, Pensionari, Persoane cu Handicap sau insotitorii si imputernicitii acestora) dupa caz, au obligatia la urcarea in autobuz sa prezinte legitimatia de veteran sau persoana cu handicap iar in cazul pensionarilor carte identitate pentru a putea beneficia de reducerea cuvenita.

2.14. Copii intre 0 si 5 ani calatoresc gratuit daca nu solicita loc conform Art. 41. pct 4 din OG 27/2011 http://www.arr.ro/Files/uploads/22-og27.pdf

2.15 Pentru a fi acceptate, animalele de companie trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

• sa nu depaseasca greutatea de 5 kg;

 sa fie anuntate inca din momentul în care pasagerul isi achizitioneaza biletul de calatorie;
 animalul de companie din categoria PETC trebuie mai intai confirmat pentru calatorie de operatorii Apetrans si abia apoi va fi acceptat la bordul autocarului in compartimentul de bagaje; 
 sa fie curate si sanatoase; 
 pasagerul trebuie sa fie în posesia unui pasaport international de calatorie pentru animalul sau de companie; 
 sa aiba cip de identificare, sa fie vaccinat în conformitate cu prevederile legale;
 sa fie consultate cu maxim 72 de ore inainte de plecarea in cursa de un medic veterinar care confirma in carnetul de sanatate diagnosticul "clinic sanatos";
 sa nu fie gestante;
 sa nu provoace disconfortul celorlalti pasageri; 
 sa fie transportate in cusca standard IATA (se poate procura de la magazinele specializate în vânzarea produselor pentru animale de companie).

 

3. Bagaje

3.1. In pretul biletului este inclus bagajul de mana (sacosa, rucsac sau geanta de mana) si o valiza sau geanta de voiaj de maxim 30 kg si al carui volum sa nu depaseasca  0.15 m3 la cala de bagaje. Bagajele suplimentare se accepta la transport numai in limita spatiului disponibil si platii unei taxe suplimentare.

3.2. Sunt interzise la transport: animalele, obiectele care pot produce vatamarea pasagerilor, materialele inflamabile, explozivi, materii radioactive, otravitoare sau rau mirositoare, arme de foc si obiecte ascutite, stupefiante, droguri si altele care sunt interzise de autoritati. In cazul in care bagajele unuia sau mai multor calatori contin lucruri pentru vamuirea carora este necesara retinerea autocarului  mai mult de o ora pentru traficul international si mai mult de 30 de minute pentru traficul national, bagajele vor fi coborate din autocar impreuna cu detinatorii acestora, autocarul si restul calatorilor continuandu-si traseul conform graficului de circulatie.

 3.3. Pentru bagajele care contin bunuri  sau obiecte de valoare, calatorul este obligat  sa le declare si sa le predea in custodie conducatorului auto. Pentru  custodia bagajelor de valoare se percepe un tarif pentru transportul bunurilor de valoare. Pe durata transportului bagajele cu valoare declarata raman in custodia conducatorului auto.

3.4. Predarea/primirea bagajelor de valoare se face pe baza de semnatura. Deteriorarea sau disparitia unui bagaj cu bunuri de valoare declarate v-a fi consemnata imediat dupa coborarea din autocar in baza unui proces verbal incheiat intre conducatorul auto si calator. Sesizarea se va face la sediul societatii de transport si va fi insotita de biletul de calatorie, de tichetul pentru bagaje si de procesul verbal. Lipsa semnaturii de predare primire a bagajelor sau a oricaror din documentele obligatorii a insoti sesizarea duc la incetarea raspunderii transportatorului. 

3.5. Transportul bagajelor fragile se face in aceleasi conditii ca si bagajele cu valoare declarata.

3.6. Pentru celelalte bagaje obligatia supravegherii lor revine calatorilor.

3.7. Societatea de transport nu raspunde pentru eventualele disparitii ,deteriorari, inlocuiri ale bagajelor sau de lucruri uitate in autocar sau a celor care se transporta in cala autocarului dar care nu nu au fost declarate cu valoare sau fragile .

3.8. In cazul bagajelor neinsotite de aplica aceleasi reguli ca la celelalte bagaje. Suplimentar, pentru fiecare bagaj neinsotit, se vor consemna in fisa de bagaje datele de identitate ale celui care trimite bagajul.

 

4. Obligatiile si responsabilitatile calatorilor

4.1. Calatorul are obligatia sa se prezinte la locul plecarii cu cel putin 30 de minute inaintea orei prevazute in mersul orar.

4.2. In autocar si in statiile de oprire, calatorul trebuie sa respecte indicatiile personalului societatii si trebuie sa aiba un comportament care sa nu-i afecteze pe ceilalti calatori si desfasurarea in conditii normale a transportului. Fumatul in autocar, consumarea alimentelor de orice fel, folosirea aparatelor de radio, casetofoanelor, a mini TV sau video, a telefoane mobile pentru a asculta muzica la volum sau a instrumentelor muzicale in autocar sunt interzise. Folosirea unui walkman , CD player sau a oricarui alt dispozitiv pentru muzica este permisa numai cu folosirea unor casti in asa fel incat volumul sunetului sa nu deranjeze ceilalti pasageri.

4.3. Toate daunele produse de calator autovehiculului vor fi sesizate organelor de urmarire penala pentru atragerea raspunderii faptasului si pentru recuperarea daunelor produse.

4.4. Calatorul este obligat sa se conformeze legilor tarilor prin care calatoreste, cu privire la documentele de intrare si de iesire, normelor vamale, fiscale sau administrative privitor la persoane si bagaje. Transportatorul  nu-si asuma  responsabilitatea consecintelor in cazul in care calatorul nu se conformeaza acestor prevederi.

4.6. Transportatorul are dreptul de a refuza preluarea la transport a calatorului sau sa ii intrerupa calatoria, fara a-i returna pretul biletului in cazul in care constata ca acesta este in stare de ebrietate sau intr-o stare care indica prezenta unei boli contagioase, are un comportament necorespunzator fata de ceilalti calatori, reprezentantii societatii, ai autoritatilor sau incalca flagrant conditiile contractului de transport.

4.7. In cazul intreruperii transportului din vina calatorului biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar pretul nu se returneaza.

4.8. Transportatorul isi declina orice raspundere pentru intreruperea cursei sau pentru intarzieri datorate conditiilor atmosferice, traficului rutier sau timpilor de asteptare in alte evenimente neprevazute.

4.9. Calatorul poate renunta partial sau total. Renuntarea la calatorie trebuie insotita de o cerere de returnare care se depune la agentia vanzatoare si la care trebuie sa se anexeze biletul de calatorie pentru care se renunta la transport.

Daca cererea de renuntare se face cu cel putin 24 de ore inainte de ora plecarii in cursa atunci se va returna integral titularului contravaloarea biletului de calatorie.

Pentru biletele cumparate online, cererea se face la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. si trebuie sa contina nume, prenume si codul de rezervare

4.10.  Eventualele  reclamatii ale calatorilor privind  desfasurarea transportului, sub toate aspectele, se depun direct sau se transmit prin scrisoare recomandata, la sediul societatii de transport in termen de 5 zile(data postei) de la data executarii calatoriei. Reclamatiile trimise dupa acest termen  nu se iau in consideratie. Transportatorul va raspunde petentului in termen de 30 de zile de la primirea reclamatiei.

4.11. In caz de litigiu, calatorul nu poate invoca  nerecunoasterea clauzelor contractului de transport (bilet de calatorie, conditii generale de transport).

4.12. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica tarifele sau orarele de circulatie. Transportatorul poate verifica, fotocopia sau inregistra in orice alt fel documentele de calatorie ale calatorului, si sa refuze transportul la destinatie daca nu este detinetita documentatia necesara sau documentele par a nu fi in ordine. 

Contact

Adresa: Botosani, strada Garii nr. 4
Telefon Autogara-Sediul Central: 0231.517509; 0331.401062; 0745.841595
Telefon Scoala de Soferi: 0748.118.229
Telefon Service - ITP: 0743.222.555, 0752.999.000
E-mail: info@apetrans.ro
Nr. Inregistrare la Registrul Comertului Botosani J07/397/1996
Cod Fiscal: RO 8798910

 

Parteneri

 news radio

© 2017 Apetrans SRL. Toate drepturile rezervate. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Apetrans. Apetrans si logo-ul acestora sunt marci inregistrate ale Apetrans SRL. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare.